Åsa har sin bakgrund och erfarenhet från flera olika managementpositioner inom commercial och marketing på internationella företag. Det har varit på både produkt- och tjänstesidan och hon har haft förmånen att arbeta med det hon tycker är väldigt roligt och utvecklande – att initiera och driva igenom olika typer av affärsutvecklingsprojekt med fokus på att öka omsättning och lönsamhet.
En helt perfekt match blev det när Crozz kontaktade Åsa för ett uppdrag som innebar att hjälpa två företag att ta fram och bygga en gemensam marknadsstrategi med fokus att öka omsättning genom kvalitativ marknadsbearbetning och rätt kanalstrategi utifrån identifierade målgrupper.
Vilka värden kan du se att du i ditt konsultuppdrag tillför företaget?
Jag har ett projektuppdrag på ett par månader och jag stöttar upp med den kompetens och erfarenhet företagen inte har inhouse. Värdet jag direkt tillför är att de snabbt får tillgång till experthjälp att sätta en strategisk sälj- och marknadsplan, hur den ska implementeras i organisationen och verksamheten. När det här arbetet är klart kan befintlig kompetens i organisationen ta över det operativa arbetet som startar omgående efter att strategi och plan är lagd. För företaget är värdet stort, då företaget kan fortsätta att fokusera på sin kärnverksamhet och sina expertområden och direkt starta upp ett strukturerat långsiktigt arbete inom försäljning och marknadsföring.
Vilket värde och utveckling tillför det dig som konsult?
För mig är det mycket utvecklande och inspirerande att få förmånen att sätta mig in i nya olika branscher, företag och affärskulturer. Min primära drivkraft är vetskapen att jag kan bidra med min breda erfarenhet och djupa kompetens till företagens framtida affär.
Hur är det att jobba som konsult hos Crozz?
Att ingå i Crozz nätverk är stimulerande, flexibelt och spännande! Jag jobbar tight ihop med kundansvarig hos Crozz och vi delar med oss av våra erfarenheter och kompetenser och kan på så sätt erbjuda det absolut bästa för kunden.
Vilka är dina bästa tips till företag som vill skapa rätt förutsättningar för att växa sin affär?
Bjud kunder och marknaden på er kunskap och insikter, våga testa nya idéer och lägg fokus på att skapa en innovativ kultur. Det vet jag är väldigt givande!