Strategi för tillväxt

Åsa Brögger

Åsa Brögger är managementkonsult med 20 års erfarenhet inom ledning, marknadsföring och försäljning med uppdrag att utveckla projekt och produkter för företag som Amadeus, Cisco, Arla, Coca Cola och Ericsson. Åsa hjälper idag flera företag till ökad tillväxt genom strategier och planer för genomförande.

Åsa har sin bakgrund och erfarenhet från flera olika managementpositioner inom commercial och marketing på internationella företag. Det har varit på både produkt- och tjänstesidan och hon har haft förmånen att arbeta med det hon tycker är väldigt roligt och utvecklande – att initiera och driva igenom olika typer av affärsutvecklingsprojekt med fokus på att öka omsättning och lönsamhet. 

En helt perfekt match blev det när Crozz kontaktade Åsa för ett uppdrag som innebar att hjälpa två företag att ta fram och bygga en gemensam marknadsstrategi med fokus att öka omsättning genom kvalitativ marknadsbearbetning och rätt kanalstrategi utifrån identifierade målgrupper.

Vilka värden kan du se att du i ditt konsultuppdrag tillför företaget? 
Jag har ett projektuppdrag på ett par månader och jag stöttar upp med den kompetens och erfarenhet företagen inte har inhouse. Värdet jag direkt tillför är att de snabbt får tillgång till experthjälp att sätta en strategisk sälj- och marknadsplan, hur den ska implementeras i organisationen och verksamheten. När det här arbetet är klart kan befintlig kompetens i organisationen ta över det operativa arbetet som startar omgående efter att strategi och plan är lagd. För företaget är värdet stort, då företaget kan fortsätta att fokusera på sin kärnverksamhet och sina expertområden och direkt starta upp ett strukturerat långsiktigt arbete inom försäljning och marknadsföring. 

Vilket värde och utveckling tillför det dig som konsult? 
För mig är det mycket utvecklande och inspirerande att få förmånen att sätta mig in i nya olika branscher, företag och affärskulturer. Min primära drivkraft är vetskapen att jag kan bidra med min breda erfarenhet och djupa kompetens till företagens framtida affär. 
 
 Hur är det att jobba som konsult hos Crozz? 
Att ingå i Crozz nätverk är stimulerande, flexibelt och spännande! Jag jobbar tight ihop med kundansvarig hos Crozz och vi delar med oss av våra erfarenheter och kompetenser och kan på så sätt erbjuda det absolut bästa för kunden. 

Vilka är dina bästa tips till företag som vill skapa rätt förutsättningar för att växa sin affär? 
Bjud kunder och marknaden på er kunskap och insikter, våga testa nya idéer och lägg fokus på att skapa en innovativ kultur. Det vet jag är väldigt givande! 

Mer läsning

Vinnande ledare och team på ICA

Vinnande ledare och team på ICA

Vi på Crozz arbetar engagerat och nära våra kunder. Det är viktigt att de vi arbetar med känner att vi tillsammans driver utvecklingen framåt oavsett om det gäller affärsprojekten i sig eller organisationen, arbetssätt, teamen eller ledarskapet. Det är helheten som...

läs mer
Konsultuppdrag-Kommunikationsansvarig Public Affairs

Konsultuppdrag-Kommunikationsansvarig Public Affairs

Varje dag läser vi om hur människor vill att framtida städer och mötesplatser ska se ut. Hur vi vill att platsen och miljön för vårt arbetsliv ska se ut. Vad vill vi uppleva och känna när vi är lediga och har tid att besöka olika stadsmiljöer. Precis de här frågorna...

läs mer
CFO om blomstrande klimatsmart verksamhet

CFO om blomstrande klimatsmart verksamhet

Crozz har sedan ett par år tillbaka stärkt upp Blomsterboda AB, koncernen med varumärkena Rydells blommor och S-Blommor i sin portfölj, med kompetens inom ekonomi och finans. Under våren 2021 fick Crozz uppdraget att rekrytera en senior Business Controller som skulle...

läs mer
Vi på Crozz önskar dig en härlig sommar!

Vi på Crozz önskar dig en härlig sommar!

Vi på Crozz önskar alla våra kunder, konsulter, kandidater och samarbetspartners en riktigt härlig och skön sommar. Vi passar också på att summera tio intensiva, händelserika och fantastiskt roliga månader sedan Crozz slog upp dörrarna på marknaden. Crozz-teamet har...

läs mer
Crozz inleder samarbete för barn och ungas hälsa

Crozz inleder samarbete för barn och ungas hälsa

Barn och ungas hälsa är långt ifrån på topp. Enligt Generation Peps senaste undersökning, Pep-rapporten 2020, är det endast 2 av 10 svenska barn och ungdomar som når den rekommenderade mängden fysisk aktivitet per dag. Aldrig tidigare har det varit så viktigt att...

läs mer